POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument to Polityka Prywatności (dalej: „Polityka”) serwisów internetowych należących do PPH ELKAR. (www.ecosaper.eu– dalej jako „Serwis” lub „Serwisy”). Polityka określa m.in. jak zbierane, przetwarzane i udostępniane są dane osobowe użytkowników Serwisu.
- Dane osobowe przetwarzane są w szczególności zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane w treści Polityki jako: „RODO”. Pełen tekst RODO dostępny jest pod następującym linkiem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
- Administratorem danych osobowych tzn. podmiotem, który przetwarza dane osobowe Użytkowników zbieranych za pośrednictwem Serwisów jest PPH ELKAR, ul. Rojna 54/48, 91-134 Łódź wpisaną do rejestru przedsiębiorców CEDIG, (REGON: 470784285, NIP: 7260011872). W dalszej części Polityki określamy siebie jako „Administrator” lub „ELKAR” lub „My”.
- Dane kontaktowe Administratora są następujące:
- Adres poczty elektronicznej: info@ecosaper.eu
- Adres korespondencyjny: ul. Morgowa 7, 91-223 Łódź
- Numer telefonu kontaktowy: 42 658 01 11, 695 922 356
- Osoby korzystające w jakikolwiek sposób z Serwisów określane są w dalszej części Polityki jako „Użytkownicy”.
- Zbieranie danych osobowych
- Administrator zapewnia, że zbierane dane są przetwarzane w sposób zgodny z prawem, dla zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami. Przestrzegamy prawa do ochrony prywatności i gwarantujemy wszystkim osobom korzystającym z Serwisu, że udostępnione dane będą właściwie chronione przed przejęciem przez osoby trzecie.
- Administrator w ramach Serwisów pozyskuje informacje o Użytkownikach w następujący sposób:
- poprzez dobrowolnie wprowadzone przez Użytkownika informacje w formularzach dostępnych w Serwisie;
- gdy Użytkownik kontaktuje się z Administratorem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej;
- poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. „ciasteczek”).
- Gromadzone dane osobowe
- Administrator zbiera i przetwarza następujące dane osobowe:
- nazwiska i imiona,
- data urodzenia,
- adres zamieszkania,
- inny adres do wysyłki,
- NIP,
- numer telefonu,
- adres e-mail.
- Serwisy mogą zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisów, w tym dla realizacji zawieranych umów sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
- Podstawa prawna
- Administrator jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
- Cel i okres przetwarzania danych
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna | Okres przetwarzania danych |
Wykonanie umowy sprzedaży | Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą. Niepodanie danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. | Okres niezbędny do wykonania umowy sprzedaży. |
Prowadzenie Konta klienta | Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą. Niepodanie danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi Konta. | Do dnia usunięcia Konta. |
Newsletter | Zgoda osoby, której dane dotyczą. | Do czasu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. |
Prowadzenie ksiąg rachunkowych | Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze | Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych. |
Rozpatrywanie reklamacji | Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze | Dane są przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia reklamacji. |
Cele statystyczne | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora | Okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, ale nie dłużej niż przez 10 lat od dnia pozyskania danych. |
Obrona roszczeń | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora | Okres niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora. |
- Odbiorcy danych
- Korzystanie przez Użytkowników z Serwisów, jest związane z udostępnianiem danych osobowych Użytkowników odbiorcom danych osobowych. Odbiorcy danych osobowych to wszelkie podmioty (osoby fizyczne, osoby prawne, tzw. ułomne osoby prawne, a także organy władzy publicznej), którym ujawniane są dane osobowe Użytkowników.
- Dane osobowe Użytkowników mogą być udostępniane w szczególności firmom kurierskim, w celu wykonania umowy sprzedaży.
- Zautomatyzowane przetwarzanie danych i profilowanie
- Dane osobowe Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani w formie profilowania
- Przekazywanie danych poza UE
- Twoje dane nie będą przekazywane poza Unię Europejską.
- Twoje prawa
- W przypadku gdy dane są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Użytkownika zgody, Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Ponadto, Użytkownicy Serwisów mają następujące prawa:
- prawo dostępu do przechowywanych przez ELKAR danych osobowych, w tym w szczególności, ale nie wyłącznie do uzyskania następujących informacji:
- celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych;
- sposobie udostępniania danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane;
- planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu
- prawo żądania sprostowania danych osobowych;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo żądania usunięcia danych osobowych z bazy Administratora;
- prawo do przenoszenia danych do innego podmiotu;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, jakim w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przetwarzanych w celach marketingowych lub wobec przekazywania danych osobowych innemu administratorowi danych;
- prawo dostępu do przechowywanych przez ELKAR danych osobowych, w tym w szczególności, ale nie wyłącznie do uzyskania następujących informacji:
- Cookies
- ELKAR zbiera informacje dotyczące Użytkowników także poprzez pliki cookies. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj https://ecosaper.eul/polityka-cookies/. Polityka Cookies stanowi część niniejszej Polityki.
- Postanowienia końcowe
- Polityka wchodzi w życie z dniem 01.06.2018
- Administrator uprawniony jest do dokonania zmiany postanowień Polityki z ważnych powodów, za które w szczególności uznaje się:
- rozszerzenie lub modyfikacja funkcjonalności Serwisów,
- wprowadzenia nowych usług lub zmiany zakresu usług, w szczególności wprowadzenia odpłatności za niektóre lub wszystkie usługi,
- zmiany wymagań technicznych koniecznych dla działania Serwisów, w szczególności dotyczących urządzeń i systemu teleinformatycznego użytkownika końcowego, zmiany warunków technicznych świadczenia usług, wystąpienia nowych rodzajów ryzyka związanego ze świadczeniem usług drogą elektroniczną,
- konieczności dokonania zmian Polityki o charakterze technicznym nie wpływającym na treść praw i obowiązków Użytkowników, w szczególności usunięcia pomyłek i błędów, zmiany odnośników,
- konieczności dostosowania Polityki do obowiązującego prawa, w szczególności w zakresie świadczonych usług,
- konieczności dostosowania świadczonych usług lub treści Polityki do orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych,
- dostosowania Polityki do najlepszych praktyk świadczenia usług i ochrony Użytkowników,
- zmiany danych Administratora ujawnionych w Polityce, w szczególności danych teleadresowych.
- Wszelkie zmiany w Polityce będą dokonywane przez publikację tekstu jednolitego Polityki w każdym z Serwisów. Jakiekolwiek zmiany Polityki nie wypłyną negatywnie na prawa Użytkownika. Korzystanie ze Serwisów po wejściu w życie zmian w Polityce oznacza ich akceptację.
- Administrator zawiadamia o zmianie Polityki poprzez umieszczenie informacji na stronie głównej każdego z Serwisów. W przypadku Użytkowników, którzy zarejestrowali konto w Serwisie, Administrator prześle takim Użytkownikom informację o zmianie Polityki pocztą elektroniczną wraz z odnośnikiem do tekstu jednolitego Polityki.